Hamilelik (Gebelik) Öncesi Planlama

Hamilelik (gebelik) öncesi planlama nasıl yapılır, tetkikler, muayene, kullanılacak ilaçlar nelerdir

Gebe (hamile) kalmayı planlıyorsanız bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşüp, muayene ve tetkiklerinizi yaptırıp bu önemli sürece kontrollü hazırlanmanız uygundur.

Gebelik (hamilelik) öncesi kontrolün hedefi gebelik sürecinin anne ve bebek için sağlıklı geçmesi ve sonlanmasıdır.

İyi Bir Öykü Almak

İlk görüşmede anne adayının kadın hastalıkları yönünden sorgulanması , ailenin  kalıtsal hastalık açısından değerlendirilmesi gereklidir. Hasta kalp hastalığı , şeker hastalığı , yüksek tansiyon , epilepsi, tiroit hastalıkları , böbrek hastalıkları gibi kronik hastalıklar açısından değerlendirilmeli ve problem varsa ilgili branş hekimleri ile görüşme sağlanmalıdır. Anne adayında var olan kronik hastalıkların gebelik süresince nasıl yönetileceği ve gebelikte oluşturacağı olumsuzlukların hastayla tartışılması gereklidir.
Gebelik (hamilelik) planlayan kadın daha önce problemli bir gebelik geçirmişse , önceki gebelikte yaşanan problemlerin değerlendirilmesi , yeni gebeliğin takibi açısından önemlidir..
Anne adayının kilo kontrolünün yapılması , varsa sigara ve alkol gibi kötü alışkanlıklarının bıraktırılması önem arz eder.

Muayene

Anne adayını  kadın hastalıkları açısından jinekolojik muayene yapıp, gebelik (hamilelik) öncesi tedavi edilmesi gereken bir problemi varsa tedavisinin yapılması gereklidir.

Tetkikler

Kan sayımı, kan grubu, açlık kan şekeri ölçümü, tiroit testi, kızamıkçık testi, idrar kültürü ve smear testi gebelik (hamilelik) planlayan kadının gebelik öncesi  yaptırması gereken testlerdir.

İlaç Kullanımı

Gebelik (hamilelik) planlayan kadının, planlamadan 2 ay önce 400 mikrogram Folik asit kullanmaya başlaması uygundur. Yapılan muayene ve tetkikler sonucunda tespit edilmiş bir sorun varsa bu sorunun giderilmesine yönelik doktorunuzun uygun göreceği tedavilerin yapılması gereklidir.

SAĞLIKLI ANNE SAĞLIKLI GEBELİK SAĞLIKLI BEBEK